Nasrudin Hassan Nasrudin Hassan


TEMERLOH – Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hassan belum menerima sebarang surat atau notis daripada peguam kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berikutan kenyataannya mengenai projek pembinaan terowong dasar laut di Pulau Pinang diberi kepada sebuah syarikat secara rundingan terus.

Menurutnya, beliau juga bersedia jika Guan Eng meneruskan hasrat untuk mengambil tindakan undang-undang.

“Kenyataan ini saya sudah jelaskan sebelum ini, saya tidak akan memohon maaf kepadanya kerana saya tidak menganggap kenyataan itu satu fitnah,” katanya kepada media selepas majlis sambutan kemerdekaan anjuran Pas Pusat di sini, semalam.

Sambutan tersebut disempurnakan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu, Pengarah Program Peringkat Pusat Tan Sri Muhammad Mohd Taib dan Pesuruhjaya Pas Pahang Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Nasrudin yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat berkata, pendirian beliau itu disebabkan kenyataan berkenaan bukan ditujukan kepada Guan Eng tetapi berkaitan dengan pergolakan di Selangor.

“Saya sudah jelaskan panjang lebar mengenai isu ini di Facebook, saya tidak mempunyai niat menuduh sesiapa, saya juga tidak menganggap kenyataan itu sebagai fitnah,” katanya.

Nasrudin berkata, sehingga kini beliau tidak pernah berhubung dengan Guan Eng mengenai isu tersebut secara terus sebaliknya ketegangan itu hanya melalui media.

Sementara itu, Mohamad Sabu berkata, ketegangan membabitkan Nasrudin dan Guan Eng itu isu peribadi dan biasa berlaku.

“Itu bukan isu parti, itu isu individu, di Malaysia tidak sah kalau tidak ada saman menyaman ini. Kita akan lihat (isu ini) dari semasa ke semasa,” katanya.