اللهم اجعل في قلبي نورا ، وفي سمعي نورا ، وفي بصري نورا ، وعن يميني نورا ، وعن شمالي نورا ، ومن بين يدي نورا ، ومن خلفي نورا ، ومن فوقي نورا ، ومن تحتي نورا ، واجعل لي نورا ، وأعظم لي نوراSelamat Datang Ke Suara Rakyat FM بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ أَصْـبَحْنا وَأَصْـبَحَ المُـلْكُ لله وَالحَمدُ لله ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَحدَهُ لا شَريكَ لهُ، لهُ المُـلكُ ولهُ الحَمْـد، وهُوَ على كلّ شَيءٍ قدير ، رَبِّ أسْـأَلُـكَ خَـيرَ ما في هـذا اليوم وَخَـيرَ ما بَعْـدَه ، وَأَعـوذُ بِكَ مِنْ شَـرِّ هـذا اليوم وَشَرِّ ما بَعْـدَه، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنَ الْكَسَـلِ وَسـوءِ الْكِـبَر ، رَبِّ أَعـوذُبِكَ مِنْ عَـذابٍ في النّـارِ وَعَـذابٍ في القَـبْر ...بِسْمِ اللَّهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Sunday, August 3, 2014

PALESTIN, USAH TERPEDAYA DENGAN HIZBULLAT & IRAN!

 

Written By canang 


PALESTIN, USAH TERPEDAYA DENGAN HIZBULLAT & IRAN!

Dari awal isu Gaza dan palestin berkumandang dari awal Ramadan ini, Hizbullat, Iran dan para pengikut dan pengkagumnya mengambil kesempatan untuk menumpang nama atas perjuangan Briged Izzuddin Alqasam sayap ketenteraan Hamas dan lain-lain kumpulan Mujahidin di Palestin. Antaranya disebarkan kononnya pemimpin tertinggi Hizbullat iaitu Hassan Nasrallat menganjurkan doa-doa tertentu dari Alquran untuk dibaca umat Islam.

Usah tertipu dengan Hizbullat!!

Mereka yang kononnya memperjuangkan Palestin tapi mereka juga yang membantu regim Basyar untuk membunuh pelarian-pelarian Palestin di Syria selain membunuh rakyat Syria sendiri!!
Bahkan menurut Hamas sendiri, Hizbullat itu tentera sandiwara yg kononnya berperang dengan Israel tetapi serangan yg dilakukan ke atas Israel dari Selatan Lubnan itu mereka buat dari perkampungan Sunni supaya apabila Israel menyerang balas yang hancur adalah perkampungan Sunni. Perkampungan Syiah di Selatan Lubnan langsung tidak pernah disentuh Israel.

Itu jawapan yang saya dapat directly bila saya tanyakan kepada Hamas dan Alqassam tahun lepas ketika saya ke Gaza.
Tambahan lagi pimpinan Hamas baru-baru ini menafikan bahawa roket-roket dan UAV yang digunakan Alqassam itu adalah bantuan dari Iran.

Ada yang minta saya diam kerana baginya penduduk Palestin sedang berjuang jadi jangan timbulkan isu Sunni-Syiah.
Bagaimana saya mahu diamkan diri bila saya sudah tahu kebenaran??
Adakah saya mahu biarkan penipuan itu berlarutan hingga bertambah jumlah yang tertipu dan terpedaya disebabkan diamnya mereka yang tahu kebenaran??

Saya dah turun ke GAZA..
Saya dah turun ke SYRIA..
Saya tahu siapa PEJUANG siapa PETUALANG!sumber


No comments:

Post a Comment